Il tema dell’orchestra al festival Donaueschingen 2019

0
247
contenuto originale SWR Classic, cover video Shlomowitz / Pelzel / Steen-Andersen | SWR Donaueschinger Musiktage 2019, Eröffnungskonzert

Il tema principale dell’ultimo festival di Donaueschingen è stato quello di cercare di fornire un quadro esauriente sulla funzione delle orchestre. Molto velocemente la composizione sta attribuendo dei nuovi ruoli ai musicisti (quando non entra addirittura in simbiosi compositiva con i solisti) e a far filtrare quanto il mondo compositivo osserva aldilà dei perimetri tradizionali sonori delle orchestre, così come sono stati conosciuti

in alternativa
Articolo precedenteUn croquis dans le ciel: the “Japanese impressions” of Marcello Magliocchi
Articolo successivoMourned by the wind: Giya Kancheli
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1500 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.