Un penetrante sax segmentato: Harri Sjöström

0
1010
Harri_Sjöström & Moderne at Club W71, Weikersheim, Source Own work Author Schorle, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license, no change was made

L’ascolto musicale attivo restituisce quasi sempre due tipi di ambienti dimensionali in cui immagazziniamo la musica: uno è quello acustico, naturale, quello degli strumenti che agiscono in un contesto di spazio e di tempo; l’altro, è percettivo, liminalmente attaccato alla memoria sonora di un luogo. Sono concetti che possono applicarsi a qualsiasi tipologia musicale e a qualsiasi spazio sonoro, la cui conoscenza acustica

in alternativa
Articolo precedenteLa giovane improvvisazione italiana: Mariasole De Pascali
Articolo successivoLe nuove generazioni compositive italiane: Sara Caneva
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.