Una storiografia aggiornata della popular music tedesca

0
296
Bühnenauftritt SchlagersängerInnen Sigrid und Marina beim 2015 Sommer Musi Open Air Festival in Sankt Oswald, Bad Kleinkirchheim in den Nockbergen, Kärnten, Österreich, Source Own work Author Naturpuur, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.

Un confortante dato di fatto è che oggi si parla di “musica popolare” con più senno e quadratura definitoria, finalmente accettando le variazioni intervenute nel tempo. Ogni epoca ha avuto la sua musica popolare, con le sue formulazioni deboli o forti che hanno attraversato il tempo lasciando un segno o scomparendo, e senza dubbio non si vedono ragioni per distinguere l’importanza del canto

in alternativa
Articolo precedenteDilatazioni, disfacimenti e ritorni al bop
Articolo successivoLe nuove generazioni compositive italiane: Alessio Manega
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1600 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.