Il quartetto di sassofoni dopo Sigurd Raschèr (prima parte)

0
873
photo Matt Clark, https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/, no change was made

Quando nel 1969 Sigurd Raschèr fondò il Raschèr Saxophone Quartet, un quartetto di sassofoni che accoglieva le rilevanti novità del mondo della classica, capì che stava iniziando un nuovo percorso per il destino polifonico dei sassofoni: fino al quel momento il repertorio classico per lo strumento restava quasi secondario a quanto accadeva nel jazz, dove le sperimentazioni sulla famiglia dei sassofoni erano costanti

in alternativa
Articolo precedenteL’improvvisazione art sound di Davide Barbarino
Articolo successivoIl quartetto di sassofoni dopo Sigurd Raschèr (seconda parte)
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.