Su Daniela Terranova e il suo trio Flowers Endlessly Open

0
1109
foto kind permission Luca Tassotto.

Riprendo il tema del trio clarinetto-violoncello-pianoforte per trattarlo nell’ambito della composizione italiana. E’ una lista poco nutrita quella che si presenta, con la sensazione che abbia avuto poca risonanza persino di fronte agli addetti ai lavori, ma è anche vero però che molta composizione ha sfruttato il violino, sostituendolo o aggiungendolo al clarinetto. Data l’autorità acquisita dal Trio

in alternativa
Articolo precedenteIl trio clarinetto, violoncello, piano e l’esperienza contemporanea del Trio Catch
Articolo successivoSigne Emmeluth: her first solo sax and a conversation
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.