Nord e Sud Africa: la voglia di africanità di Randy Weston e Dollar Brand

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Quelle Abdullah Ibrahim Urheber Georg Sedlmeir Munich, Bavaria- Creative-Commons-Lizenz „Namensnennung 2.0 generisch“ (US-amerikanisch) lizenziert.

 

Sebbene sembri paradossale, già i primi compositori jazz auspicavano un ritorno alle tradizioni ancestrali che si conservavano nella madre terra, l’Africa. Duke Ellington, accanto alla sua superba scrittura swing, non nascondeva quella virtù di flirtare con le nuove aperture musicali rinvenienti dal mondo e con le tradizioni dei suoi avi; l’esempio di “Fleurette Africaine” era esplicativo del modo con cui il

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Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.