Le contraddizioni dell’attuale musica contemporanea cinese

0
441
Taken by Leonard G. - From en wiki, CC SA 1.0, no change was made
In occasione di un Settembre Musica del 1998, il musicologo Enzo Restagno curò un volume da assegnare alla collana di cultura musicale contemporanea, dedicandolo alla musica cinese e facendosi aiutare da uno dei maggiori conoscitori al mondo di essa: Francois Picard. L’etnologo e musicologo francese si offrì di approfondire la prima

Articolo precedenteMargaret Brouwer: Shattered
Articolo successivoSaggi di bravura alla Clean Feed tra rituali ed entropie (prima parte)
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.