Suoni della contemporaneità italiana: la composizione per trio sax-piano-percussioni

0
322
Si può certamente affermare che la nascita del Trio Accanto nel 1992 abbia costituito una tappa essenziale delle composizioni contemporanee per sassofono, pianoforte e percussioni: nella grande marea di musica da camera di fine secolo, questa combinazione strumentale era stranamente trascurata. Montavano alcune considerazioni fondamentali su come dovesse essere effettuata: si poneva un confronto con il jazz e l’improvvisazione libera, settori

in alternativa
Articolo precedenteMarco Colonna Solo
Articolo successivoPerelman and Shipp’s last legacy: Oneness
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.