Drammaturgie intense della fragilità: Keeley Forsyth

0
425
foto copertina Debris - Keeley Forsyth

Posto che una drammaturgia nella musica è probabilmente sempre esistita, è nel rock che molti ne cercano un’origine vera. Se pensiamo ai generi popolari risalendo alle fonti ed in particolare alle due “mani creative” bicolore del rock, si potrebbe fin da subito attribuire una drammaturgia alla mano nera, quella del blues e delle tematiche rurali emerse tra la fine dell’Ottocento e buona parte

in alternativa
Articolo precedenteLa giovane improvvisazione italiana: Valeria Sturba
Articolo successivoTurkish contemporary music
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.