La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: violino

0
396
Lenka Zupkova, Auf-Engelsfluegeln-1. Foto Wasim Ghrioui

E’ emblematica la circostanza che la miglior composizione per violino ed elettronica su nastro che apre il ventunesimo secolo si ispiri a quel silenzio surreale ed interiore che arriva dopo un shock violento e rumoroso: quando Jesper Nordin scrisse Calm like a bomb non aveva ancora conto degli eventi dell’11 settembre né tantomeno degli effetti devastanti dei

in alternativa
Articolo precedenteHuddersfield Contemporary Music Festival 2021
Articolo successivoBrass & Ivory Tales
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.