Tra Noh e musica contemporanea: Ryoko Aoki con Eric-Maria Couturier

0
96
Ryoko Aoki-credits photo Ryo Hanabusa

I recenti studi effettuati sulle caratteristiche musicali del Noh giapponese individuano sempre più un’origine autonoma della più antica drammaturgia conosciuta nel Sol Levante. Se è vero che resta ancora oggi molto forte l’idea di un’influenza del dramma musicale cinese, trasferito in Giappone tramite la religione buddista, la musica di corte gagaku ed un canale di trasmissione coreano, è

in alternativa
Articolo precedenteLa giovane improvvisazione italiana: Andrea Goretti
Articolo successivoForse la musica ha anche un altro volto
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.