La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: sassofoni (prima parte)

0
74
foto sito Daniel Kientzy - Derriere-la-C24-scaled

Quando il sassofonista Daniel Kientzy con la sound designer Reina Portuondo si produsse in un ulteriore intervento sulla musica dei sassofoni mista ad elettronica in Saxo Grame, un CD pubblicato nel 2002 inesorabilmente uscito molto presto fuori catalogo, era consapevole di mandare allo scoperto un bel pò di composizione sconosciuta francese. In quel momento l’incremento del repertorio del

in alternativa
Articolo precedenteSulle tecniche espressive del canto: Stefano Luigi Mangia
Articolo successivoVangelis: Heaven and Hell
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.