La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: flauti e legni (prima parte)

0
76
photo Claire Chase, media from her website

Come successo per molti altri strumenti, segnare un percorso evolutivo della famiglia del flauto contemporaneo assistito da elettronica significa sviscerare i progressi dei dispositivi ausiliari con cui fare musica. Nel ventunesimo secolo non è secondaria l’opinione di coloro che hanno intravisto nelle partiture tradizionali del flauto un primo segnale di imbarazzo con forme già vissute e sperimentate, ma

in alternativa
Articolo precedenteThe young Swiss improvisation
Articolo successivoPiano, Korg Wavestate and voice: on the current music of Thollem
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.