La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: percussioni

0
82
T. Miroglio - photo Marina Losa

C’è già molta carne al fuoco per le percussioni arrivate ad inizio ventunesimo secolo. Sono già state sfruttate molte nuove tecnologie, in particolare è stata tratta la possibilità di trasformare i suoni, catturare le risonanze o la gestualità dell’interprete, spazializzare a meraviglia il suono o creare interazioni con immagini. La riprova è che un percussionista efficientissimo come Thierry

in alternativa
Articolo precedenteHenrik Munkeby Nørstebø and His Dystopian Dancing
Articolo successivoPropellenti elettrostatici: il CUT Trio
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.