Zeno Baldi e il Duo Dubois: TRI

0
971
Live performance at Unerhorte Musik Festival -photo screenshot on video by BKA Theatre

Nella collocazione esistenziale che ha caratterizzato la crisi della teoria musicale, i compositori hanno trovato rifugi insperati nell’elettronica, nella composizione assistita, nell’escursione dei parametri timbrici e nei poteri della psicoacustica. Su queste basi si è creata la fortissima volontà di evitare per la musica quella fine che tutti sembrano agognare: si deve continuare sulla strada del “suono”, concepito con i suoi contesti e le sue situazioni fenomenologiche e trovare (oggi più che mai)

Articolo precedenteElis Hallik: Born in Waves
Articolo successivoNatasha Barrett: Reconfiguring the Landscape
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.