La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: sassofoni (seconda parte)

0
71

Continua l’analisi sul sassofono in solo con elettronica nella composizione contemporanea del ventunesimo secolo (in sostanza i 22 anni che precedono l’oggi) con i registri del tenore e baritono. Ricordo al lettore che valgono sempre le premesse che ho fatto all’inizio di questa indagine effettuata per singolo strumento musicale, semplificazioni introdotte nel primo approfondimento (quello sul pianoforte): in

in alternativa
Articolo precedenteOn Tanja Feichtmair
Articolo successivoSentire l’urgenza. Incontro con Andrea Gerlando Terrana
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.