Bill Laswell: Means of deliverance

0
371
L’attacco di basso di James Jamerson nella “My girl” dei Temptations fu l’atto primordiale dell’emancipazione del basso elettrico dal contesto della funzione di solo sostegno alle composizioni. In quegli anni, invero Jamerson si imporrà per aver creato dei “semplici” giri del suo strumento che sono costruiti anche per dare ai brani il solco entro il quale svilupparsi (si pensi

in alternativa
Articolo precedenteLe Sostituzioni(S) e le Alterazioni (A) dell’accordo di VII nel II-V-I
Articolo successivoConcettualizzare i modi
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.