Poche note sull’improvvisazione italiana: spazi variabili di sospensione per il canto

0
354
foto civicameridiana.com
In questa puntata dell’improvvisazione ho raggruppato vari aspetti del canto: la particolarità che lega queste mie segnalazioni è la capacità di attivare quel processo logico-emotivo di “sospensione” sonora, che si deve contrappore all’ascoltatore. Intendiamoci, nessun canto sospeso alla Nono, o argomenti in qualche modo a lui riferibili, ma

in alternativa
Articolo precedenteBest 2017 di Percorsi Musicali
Articolo successivoSamir Odeh-Tamimi: chamber works
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 1800 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.