La giovane improvvisazione italiana: Camilla Battaglia

0
1210
Camilla Battaglia, foto di Enrico Duratorre

Nei contesti moderni del canto jazz non si può fare a meno di evincere le molte differenze che lo rendono disallineato rispetto a prassi esecutive e impostazioni delle idee usate nel passato. I cantanti jazz del secolo scorso (dicasi la gran parte di quelli che il pubblico ricorda piacevolmente) magnetizzavano l’ascolto sulla qualità della voce, su un repertorio melodico-espressivo che non perdeva mai

Articolo precedenteLe nuove generazioni compositive italiane: Simone Cardini
Articolo successivoJòn Leifs and the musical invention of Iceland
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.