Le nuove generazioni compositive italiane: Simone Corti

0
1464
Foto Rivolta/Toscano/Zanchin

Di fronte a sonorità che meritano un’investigazione spesso l’ascoltatore non ha i mezzi per decifrare quanto proposto dal compositore. Nella storia della musica questa è una problematica ricorrente, a cui si è cercato di porre rimedio con teorie o mutualità concettuali prese in prestito da altre discipline, ma in tutti i casi è necessario porre l’accento sull’aspetto percettivo: dai contrappunti di Bach all’incipit

Articolo precedenteMetafore e metamorfosi: Juste Janulyte
Articolo successivoFall in love with Alberto Braida’s improvisation
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.