Free improvisers on vibraphones and marimbas

0
518
Els Vandeweyer im NOWJazz-Konzert des SWR 2, Club W71 und Stadt Niederstetten mit der Gruppe QUAT im KULT, Niederstetten 2013. Source Own work AuthorSchorle, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license, no change was made

Qualche tempo fa mi interrogavo sulla situazione dell’improvvisazione libera su strumenti come vibrafoni o marimbe. A differenza del mondo classico, dove un inquadramento professionale è tutt’altro che utopia, c’è una certa superficialità nel considerare adeguatamente uno specialista di un’area che tende sempre più a creare una figura più comprensiva, con un set percussivo praticamente illimitato. Questo, naturalmente, non

in alternativa
Articolo precedenteYann Robin dopo l’Art of Metal
Articolo successivoThe world is a problem: la parabola degli Henry Cow
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.