Espandere i mondi minuscoli: su Bastien David

0
203
photo - Nikita Teryoshin

Assicurarsi un’etica della composizione e contemporaneamente il benessere degli esecutori musicali durante una performance non è certamente cosa semplice. Spesso quando si parla di etica in una musica “muta” (cioè senza parole, immagini reali o gestualità tali da farci comprendere i temi immediatamente) è naturalmente difficile la traslazione operativa, così come il “benessere” dovrebbe essere interpretato alla luce

in alternativa
Articolo precedenteLa giovane improvvisazione italiana: Agnese Amico
Articolo successivoBeyond the dark zones: Cristiano Bocci
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.