Il quartetto d’archi nell’ottica dei jazzisti

0
246
Mivos Quartet - foto Nadine Sherman

I musicisti di jazz hanno sempre dichiarato il loro amore incondizionato verso la musica classica. Charlie Parker, per esempio, ne foraggiò il valore in molte occasioni e cercò anche di creare un suo approccio lavorando su alcune combinazioni orchestrali (fiati e corde); lo sguardo sulla composizione classica non era nemmeno tanto generico, dal momento che Parker espresse la sua preferenza assoluta verso Bela Bartok e subito dopo per

in alternativa
Articolo precedenteIl commiato per Kaija Saariaho: qualche pensiero
Articolo successivoMarlies Debacker’s first solo piano: focus on Shimmer and a conversation with her
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.