Il cambiamento veneziano tra Willaert e lo stile moderno

0
260
Dimitris Kamaras Basilica di San Marco, Venice, https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/, no change was made

 

Negli ultimi anni si nota discograficamente un crescente interesse per le opere seminali che vennero poste in essere nella prima parte del cinquecento (e poi sviluppate fino alla fine del seicento ed oltre) dagli uomini della cosiddetta “scuola veneziana”: Venezia culturalmente ebbe uno scossone che spostò il baricentro d’interesse della novità musicale dai paesi franco-fiamminghi ai territori della laguna; quasi quattro generazioni di

in alternativa
Articolo precedenteJohn Abercrombie
Articolo successivoGustav Mahler e la contemporaneità
Music writer and founder of Percorsi Musicali, a multi-genre magazine focused on contemporary music and improvisation's forms. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.