Poche note sull’improvvisazione italiana: forme di drammaturgia della rappresentazione

0
408
Forzaruvo94 - Opera propria, CC BY-SA 3.0, no change was made
Una delle vie più trascurate degli sviluppi jazzistici moderni è stata quella della rappresentazione pluri-disciplinare: il canovaccio di un’orchestra jazz che impone raccordi nell’area della letteratura, delle arti visuali e della danza è stata materia che spesso è stata trattata in maniera incompleta e forse, per

in alternativa
Articolo precedentePoche note sull’improvvisazione italiana: scavando nel giusto ruolo dell’interpretazione
Articolo successivoJulia Wolfe: Anthracite fields
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.