Equilibri eclettici della coralità minimalista

0
435
CC BY 3.0 File:St. Martin's Chamber Choir St. John's Cathedral Denver Colorado.jpg
C’è bisogno di uno sforzo enorme per sistemare uno standard riconoscibile della coralità minimalista: l’esperienza d’ascolto dei principali compositori dediti alla materia insegna che:
a) gli elementi tecnici del minimalismo (ripetizione, phasing, etc.) furono spesso cooptati o consegnati ad una struttura corale più tradizionale.
Si pensi a quanto la critica specifica attribuisce all’Harmonium di John Adams, per grande orchestra

in alternativa
Articolo precedenteGeri Allen’s obituary
Articolo successivoSuoni della contemporaneità italiana: linguaggi del corpo, movimenti ed intersezioni
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.