Stephen Scott e il suo Bowed Piano

0
458

Uno dei principali problemi nel suonare gli interni del pianoforte era rappresentato dall’incapacità di poter strofinare le corde in maniera adeguata: colpire le corde con un oggetto, imbrigliarle nel contenuto timbrico attraverso impedimenti, toccare velocemente le strutture o effettuare pizzicati, erano tutte manovre che ben si prestavano al mondo musicale della composizione e dell’intuizione, tuttavia nell’epoca del post

Articolo precedenteCornelius Cardew: Treatise “Reloaded”
Articolo successivoDiversi livelli di saturazione acustica: Raphaël Cendo
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.