Le ragioni di un cambiamento definitivo: il trio Piccolo-Sharp-Armaroli

0
515

E’ giusto affermare che un musicista dovrebbe avere la sensibilità di un poeta? Quali sono i parametri comuni se eventualmente esistono? Un poeta ha bisogno di una riflessione sul mondo che osserva, attaccarsi ad una capacità di lavorare sulle connessioni della parola con la logica o l’intuizione e far ricorso all’immaginazione e al buon linguaggio per indovinare l’essenza

Articolo precedenteThey passed away: Hans-Joachim Hespos, Giancarlo Cardini, Roberto Elli
Articolo successivoLa Plasmatic Music di Horatiu Radulescu
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.