Beat Furrer’s string quartets

0
171
Quatuor Diotima, authorized photo from their website

L’inevitabile cambiamento su pensiero e strutture dei quartetti d’archi nel post-seconda guerra mondiale non può fare a meno di una profonda revisione. La musica contemporanea che abbiamo conosciuto negli ultimi settanta anni ci ha fornito dei modelli nuovi, mini rivoluzioni culturali che i compositori che hanno riversato nello string quartet, lavorando al microscopio su corde, parametri, tecniche estensive, spazi e gestualità: il virtuosismo dei musicisti, una volta concentrato

in alternativa
Articolo precedenteFocus on Margaux Oswald
Articolo successivoLe nuove generazioni compositive italiane: Maria Vincenza Cabizza
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.