Steve Lehman & Orchestre National de Jazz: Ex Machina

0
283

Su queste pagine vi ho già parlato in passato di come una delle frontiere più avanzate del jazz si possa trovare nelle idee spettraliste del sassofonista americano Steve Lehman (1). Grazie a delle felici intuizioni sulle possibili integrazioni della musica afro-americana con elementi dello spettralismo francese di Grisey e Murail, Lehman ha formato un nuovo corso del jazz che man mano si arricchisce di novità nel tempo.
Dopo Mise en Abîme Lehman sull’argomento si era preso discograficamente una pausa,

Articolo precedenteIngrid Laubrock: tragitti compositivi
Articolo successivoGeorge Crumb and Yoshiko Shimizu: Works for Amplified Piano(s)
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.