Una possibile cifratura del primo free jazz francese

0
587
Source Own work Author Gloumouth1, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported, 2.5 Generic, 2.0 Generic and 1.0 Generic license.
C’è qualche trascuratezza nelle intenzioni di coloro che si stanno rioccupando del primo free jazz/improv francese. Il problema è nell’individuare di cosa si sono serviti gli improvvisatori francesi e di cosa abbia ispirato il proprio materiale. In un paragrafo del libro Music and the Elusive revolution di Eric Drott, nonché nel bell’articolo di Clifford Allen su All about jazz (che puoi

in alternativa
Articolo precedenteSeth Parker Woods: Music as Choreography
Articolo successivoIl laboratorio scientifico di Nuove Musiche
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.