Un pò di impro-compo germanica per la Leo Records

0
381
Source Own work Author Schorle, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
L’improvvisazione libera europea è tecnicamente scomponibile in circa 3 generazioni di musicisti con dimensione ventennale: se ci riferiamo al modello tedesco si comprende come nella prima fase generazionale, quella storica del giovane Brotzmann o di Van Schlippenbach, fortissima fosse anche la diversità di stile: nella prima ondata del kaputt-playing (un’invenzione terminologica di Peter Kowald), venne frantumata la

in alternativa
Articolo precedenteNikolaus Harnoncourt e la corretta interpretazione
Articolo successivoI quartetti della “saturazione”: le “Shadows” del Quatour Tana
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.