Analisi e confronti evoluti sul progressive rock di ogni tempo

0
466
Opeth, Munich Backstage Werk, Saturday 6 December 2008 Mikael Åkerfeldt, Martin Mendez, CC BY 2.0

In un campo come quello musicale, così difficile da descrivere, coloro che sono chiamati a dare dei giudizi a vario titolo sugli artisti, non possono fare a meno di applicare la “mente etichettatrice”, che riordina ciò che ascolta in base a stereotipi comuni. In Le ceneri del prog di Mattia Merlini abbiamo riprova di questo principio su uno

in alternativa
Articolo precedenteIbridi dei tempi: Alexandra Grimal e Lynn Cassiers
Articolo successivoLa luce può avere differenti tonalità
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.