Suoni della contemporaneità italiana: Osvaldo Coluccino

0
420
Palazzo dell'Arte, THE OTHER SIDE OF THE LIGHT, TRIENNALE, MOSTRA "STANZE, Source Own work Author ANNALISA ALBUZZI, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
L’attribuire un senso specifico agli oggetti e alle relazioni che ci circondano non è un esercizio di allenamento della mente, ma una virtù posseduta da chi, in quegli oggetti e relazioni, riesce a scoprirne l’anima (in una situazione in cui l’anima non sembra poter apparire). Il senso dell’arte

in alternativa
Articolo precedenteRicordi della musica nigeriana e di Fela Kuti
Articolo successivoL’elettronica umanizzata e i “vuoti” di C.S. Mahnkopf
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.